Podpisane porozumienie o współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad jest gwarancją dotrzymania terminu realizacji projektu rozbudowy systemu fotoradarowego. Porozumienie określa m.in. wstępne prawa i obowiązki dotyczące instalacji i dalszej eksploatacji przez CANARD 128 nowych urządzeń rejestrujących, montowanych na drogach zarządzanych przez GDDKiA.
Realizowany obecnie projekt rozbudowy sytemu CANARD zakłada montaż nowych urządzeń rejestrujących na drogach krajowych. To 70 fotoradarów, 43 odcinkowe pomiary prędkości i 15 systemów RedLight. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że kluczowym dla sprawnego przebiegu prac instalacyjnych jest efektywna współpraca wykonawcy z zarządcą drogi. Podpisane porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad jest gwarancją sprawnej realizacji projektu i przykładem zaangażowania tej instytucji w działania prowadzące do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W ramach podjęcia dobrej współpracy GDDKiA zobowiązuje się priorytetowo rozpatrywać wnioski wykonawców poszczególnych umów realizowanych na rzecz GITD. Dotyczy to w szczególności opiniowania i zatwierdzania dokumentacji związanej z prawem do dysponowania nieruchomością, wykorzystywaniem istniejącej infrastruktury (bramownice, punkty zasilania), opracowania projektów stałej i czasowej organizacji ruchu, w tym sprawnym uzgodnieniem dokumentacji projektowej związanej m.in. z systemami OPP na drogach ekspresowych i autostradach.
Stosowne porozumienie podpisali w czwartek (3 kwietnia) w siedzibie GDDKiA p.o. Główny Inspektor Transportu Drogowego Artur Czapiewski i p.o. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Paweł Woźniak. Ze strony GITD w spotkaniu uczestniczyli także p.o. Zastępca Głównego Inspektora Marek Konkolewski oraz Dyrektor CANARD Andrzej Kolasa.